ممنون از صبر و شکیبایی شما...

حکمت دویست و سی و هفتم

بسم الله الرحمن الرحیم 
شرح حکمتها 

💢 حکمت ۲37 💢

استاد محمد کاظمی‌نیا
حکمت دویست و سی و هفتم
0.5 0.75 عادی 1.25 1.5 1.75 2
42:22 00:00
با کلیک روی عناوین زیر،
|

وَ قَالَ عَليهِ السَّلامُ
إِنَّ قَوْماً عَبَدُوا اللَّهَ رَغْبَةً فَتِلْکَ عِبَادَةُ التُّجَّارِ، وَ إِنَّ قَوْماً عَبَدُوا اللَّهَ رَهْبَةً فَتِلْکَ عِبَادَةُ الْعَبِيدِ، وَ إِنَّ قَوْماً عَبَدُوا اللَّهَ شُکْراً فَتِلْکَ عِبَادَةُ الأَحْرَارِ.

امام (عليه السلام) فرمود:
گروهى خدا را از روى رغبت و ميل (به بهشت) پرستش کردند، اين عبادت تاجران است و عدّه اى از روى ترس او را پرستيدند و اين عبادت بردگان است و جمعى ديگر خدا را براى شکر نعمت ها (و اين که شايسته عبادت است) پرستيدند، اين عبادت آزادگان است.

🔸لِابنه الحسن ع: لا تَدعُوَنَّ الیٰ مبارزه و اِن دُعیتَ آلیها فاَجِب 
حضرت به فرزند خود امام مجتبی علیهما السلام فرمود: هیچگاه شروع و دعوت کننده مبارزه نباش.
اما اگر در میان دشمن قرار گرفتی و مبارز طلب کرد سستی و کوتاهی نکن.
دشمن رجز خوانی کرد وارد میدان شو.

🔸فاِنَّ الداعیَٖ باغٕ و الیافی مَصروعٌ
و آن کسی که از جنگ دم میزند باغی و ستمکار است.و ستمکار حتما شکست خورده است.

منظور از باغی شکست خورده این نیست که در آن رزم به زمین میخورد و حتما مسلمانها پیروز خواهند بود. اینگونه نیست.
 گاها باغی  چندین بار پیروزی ظاهری خود را هم می بیند.
اما در پایان نتیجه ظلم خود را خواهد دید 

این آبی الحدید: علی شجاعترین مردی که تاریخ به عظمت و قدرت او سراغ ندارد.تاریخ چنین چیزی ثبت نکرده که علی در میدان باشد و مبارز طلب کند.
هر بار یا جنگ را بر علی تحمیل کردند.
یا او را با اسم صدا می‌زدند که جنگ کن.و امام به میدان می‌رفت.
یا مبارز می طلبیدند کسی نمی‌رفت ، و علی می‌رفت.

در جنگها ابتدا لشکر به لشکر نبود ،قبل از جنگ اصلی ، جنگ بین چند نفر تن به تن اتفاق می افتاد.انرا مبارزه می گفتند 
و در بسیاری از جنگها به همانجا ختم میشد از سران کفر کشته میشد جنگ اصلی صورت نمی گرفت.مانند قتل عبدود 

اللهم اهدنا الی صراط مستقیم

حکمت دویست و سی و هفتم

بسم الله الرحمن الرحیم 
شرح حکمتها 

💢 حکمت۲37 💢

استاد محمد کاظمی‌نیا
حکمت دویست و سی و هفتم
0.5 0.75 عادی 1.25 1.5 1.75 2
42:22 00:00
با کلیک روی عناوین زیر،
|

وَ قَالَ عَليهِ السَّلامُ
إِنَّ قَوْماً عَبَدُوا اللَّهَ رَغْبَةً فَتِلْکَ عِبَادَةُ التُّجَّارِ، وَ إِنَّ قَوْماً عَبَدُوا اللَّهَ رَهْبَةً فَتِلْکَ عِبَادَةُ الْعَبِيدِ، وَ إِنَّ قَوْماً عَبَدُوا اللَّهَ شُکْراً فَتِلْکَ عِبَادَةُ الأَحْرَارِ.

امام (عليه السلام) فرمود:
گروهى خدا را از روى رغبت و ميل (به بهشت) پرستش کردند، اين عبادت تاجران است و عدّه اى از روى ترس او را پرستيدند و اين عبادت بردگان است و جمعى ديگر خدا را براى شکر نعمت ها (و اين که شايسته عبادت است) پرستيدند، اين عبادت آزادگان است.

🔸لِابنه الحسن ع: لا تَدعُوَنَّ الیٰ مبارزه و اِن دُعیتَ آلیها فاَجِب 
حضرت به فرزند خود امام مجتبی علیهما السلام فرمود: هیچگاه شروع و دعوت کننده مبارزه نباش.
اما اگر در میان دشمن قرار گرفتی و مبارز طلب کرد سستی و کوتاهی نکن.
دشمن رجز خوانی کرد وارد میدان شو.

🔸فاِنَّ الداعیَٖ باغٕ و الیافی مَصروعٌ
و آن کسی که از جنگ دم میزند باغی و ستمکار است.و ستمکار حتما شکست خورده است.

منظور از باغی شکست خورده این نیست که در آن رزم به زمین میخورد و حتما مسلمانها پیروز خواهند بود. اینگونه نیست.
 گاها باغی  چندین بار پیروزی ظاهری خود را هم می بیند.
اما در پایان نتیجه ظلم خود را خواهد دید 

این آبی الحدید: علی شجاعترین مردی که تاریخ به عظمت و قدرت او سراغ ندارد.تاریخ چنین چیزی ثبت نکرده که علی در میدان باشد و مبارز طلب کند.
هر بار یا جنگ را بر علی تحمیل کردند.
یا او را با اسم صدا می‌زدند که جنگ کن.و امام به میدان می‌رفت.
یا مبارز می طلبیدند کسی نمی‌رفت ، و علی می‌رفت.

در جنگها ابتدا لشکر به لشکر نبود ،قبل از جنگ اصلی ، جنگ بین چند نفر تن به تن اتفاق می افتاد.انرا مبارزه می گفتند 
و در بسیاری از جنگها به همانجا ختم میشد از سران کفر کشته میشد جنگ اصلی صورت نمی گرفت.مانند قتل عبدود 

اللهم اهدنا الی صراط مستقیم

error: کپی برداری این محتوا شرعاً جایز نیست.