ممنون از صبر و شکیبایی شما...

حکمت دویست و سی یک ام

بسم الله الرحمن الرحیم 
شرح حکمتها 

💢 حکمت ۲31 💢

استاد محمد کاظمی‌نیا
حکمت دویست و سی یک ام
0.5 0.75 عادی 1.25 1.5 1.75 2
37:37 00:00
با کلیک روی عناوین زیر،
|

وَ قَالَ عَليهِ السَّلامُ
فِي قَوْلِهِ تَعَالَى: (إِنَّ اللّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الإِحْسانِ) الْعَدْلُ: الإِنْصَافُ، وَ الإِحْسَانُ: التَّفَضُّلُ

امام (عليه السلام) در تفسير آيه شريفه (إِنَّ اللّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الإِحْسانِ) فرمود:
عدالت همان رعايت انصاف (و پرداختن حق مردم) و احسان به معناى نيکى بيشتر (از حد انصاف) است

🔸انَ اللهَ یأمُرُ بالعدلِ و الاحسانِ ،
العدل : الا.ِنصاف 
والاحسانُ : التفضُل 
همانا خداوند امر کرده به عدل و احسان وادای حقوق 
واز سه کار فحشا ، بغی و ظلم نهی کرده.
«آیه ۹۲ نحل »
از امام سوال کردند عدل و احسان چیست؟ 
فرمود عدل انصاف ،و احسان  تفضل است.

نظرات در مورد عدل و احسان:
عدل انجام واجبات –  احسان مستحبات
عدل توحید ، ریشه و اساس  –  احسان تکالیف و اعمال 
عدل رابطه ظاهر و باطن و شبیه بهم بودن – احسان باطن از ظاهر بهتر باشد.

تفسیر امام, عدل همان انصاف است.
انصاف همان نصف 
در هر امری نصف سهم خود ، و نصف برای دیگران ، و به حق دیگران دستبرد زده نشود.

والاحسانُ : تفضل که بالاتر از عدل است کمی از حق خود بیشتر به دیگران داده شود.
خود در سختی و دیگران در آسایش ، خواه بدانند و تشکر کنند یا اصلا ندانند.

حکمت دویست و سی یک ام

بسم الله الرحمن الرحیم 
شرح حکمتها 

💢 حکمت ۲31 💢

استاد محمد کاظمی‌نیا
حکمت دویست و سی یک ام
0.5 0.75 عادی 1.25 1.5 1.75 2
37:37 00:00
با کلیک روی عناوین زیر،
|

وَ قَالَ عَليهِ السَّلامُ
فِي قَوْلِهِ تَعَالَى: (إِنَّ اللّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الإِحْسانِ) الْعَدْلُ: الإِنْصَافُ، وَ الإِحْسَانُ: التَّفَضُّلُ

امام (عليه السلام) در تفسير آيه شريفه (إِنَّ اللّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الإِحْسانِ) فرمود:
عدالت همان رعايت انصاف (و پرداختن حق مردم) و احسان به معناى نيکى بيشتر (از حد انصاف) است

🔸انَ اللهَ یأمُرُ بالعدلِ و الاحسانِ ،
العدل : الا.ِنصاف 
والاحسانُ : التفضُل 
همانا خداوند امر کرده به عدل و احسان وادای حقوق 
واز سه کار فحشا ، بغی و ظلم نهی کرده.
«آیه ۹۲ نحل »
از امام سوال کردند عدل و احسان چیست؟ 
فرمود عدل انصاف ،و احسان  تفضل است.

نظرات در مورد عدل و احسان:
عدل انجام واجبات –  احسان مستحبات
عدل توحید ، ریشه و اساس  –  احسان تکالیف و اعمال 
عدل رابطه ظاهر و باطن و شبیه بهم بودن – احسان باطن از ظاهر بهتر باشد.

تفسیر امام, عدل همان انصاف است.
انصاف همان نصف 
در هر امری نصف سهم خود ، و نصف برای دیگران ، و به حق دیگران دستبرد زده نشود.

والاحسانُ : تفضل که بالاتر از عدل است کمی از حق خود بیشتر به دیگران داده شود.
خود در سختی و دیگران در آسایش ، خواه بدانند و تشکر کنند یا اصلا ندانند.

error: کپی برداری این محتوا شرعاً جایز نیست.